Selecteer een pagina

1. Grote beloftes, geen resultaat

Je gaat naar een personal trainer of een diëtist. En tijdens het verkoopgesprek wordt er gesproken over je doelen.
Je wilt 5 kg afvallen of je wilt gewoon een gezondere leefstijl. Maar na 10 weken ben je nog niks opgeschoten. 

Of nog erger, je bent netjes 10 kg afgevallen, maar daarna vliegen de kilo’s er net zo snel weer bij.
En je personal trainer zal het volgende zeggen: “Het is je eigen schuld, jij hebt je niet aan het voedingschema gehouden”

En waarschijnlijk heeft hij gelijk!
Maar als het alleen maar om de juiste informatie ging, dan zou iedereen nu super gezond zijn. Op internet kan je namelijk alles vinden over trainingsschema’s en gezonde voeding. 

Luister: Het gaat niet om het perfecte trainingsschema of het perfecte voedingsschema!
De belangrijkste taak van een personal trainer of diëtist is NIET het perfecte trainingsschema of het perfecte voedingsschema maken.

De belangrijkste taak is jouw helpen om je nieuwe levensstijl vol te houden. 

2. Red je zelf maar lekker

Ben je wel eens naar een sportschool gegaan? Dan herken je dit vast.
Ik weet nog dat ik de eerste keer naar de sportschool ging. Ik werd enthousiast ontvangen.

Daarna een uitgebreid intake gesprek. Een uitgebreide uitleg van de oefeningen bij de eerste training.
En daarna … niks.

Daarna moest ik mezelf redden. Als ik een keer een week niet kwam, geen probleem want ik betaalde toch gewoon door.

3. PT Overpriced bullshit

Heb je wel eens met een personal trainer gewerkt? Je betaalt al snel 60 euro per uur.
Niks mis mee, als je veel te veel geld over hebt. En van gezelschap houdt.

Maar waar betaal je eigenlijk voor?
Veel mensen betalen met alle plezier 60 euro per uur voor de stok achter de deur.

Ik heb ook een tijdje als personal trainer gewerkt, maar ik vind het zonde van mijn tijd en jouw geld.
Een beetje toekijken hoe jij je training doet en zo nu en dan ingrijpen en zeggen dat je wel wat harder je best mag doen.

Ik besteed mijn tijd liever aan dingen die echt het verschil gaan maken. 

  • Coachen: hoe ga jij je nieuwe leefstijl daadwerkelijk volhouden.
  • Leefstijl: 3 uurtjes sporten per week is leuk, maar wat doe je in de overige 165 uur, daar maak je het verschil.

Genoeg geluld over wat er allemaal niet goed is. Hoe ga je wel echt resultaat halen?