23 Reacties

  1. Ik ga brazil nuts en orgaanvlees halen

    Antwoord
    • Fantastisch. Minder oestrogeen shit naar binnen werken, zorgen dat juist die vermeden worden door minder of zelfs geen suikers te eten. Geen plastic shit…..Broccoli een aanrader en de noten. Nu aan de slag.

      Antwoord
  2. Dat bepaalde groenten oestrogeen verwerken, dit is echt nieuw voor mij.
    Meer van deze groenten

    Antwoord
    • Dat broccoli zo goed is voor je! Oestrogeen verwerkers

      Antwoord
  3. insuline laag maakt testosteron hoog en koolhydraat inname is suiker geeft insuline
    nou kan ik me voorstellen dat de insuline verbruikt wordt door de suiker
    maar ik neem aan dat het getest is

    Antwoord
  4. Probeer al minder suiker
    Meer vlees te eten…
    Eieren at ik al vaker
    Brazilian nuts is nieuw voor mij

    Antwoord
  5. Was al een tijdje bezig met het mindere met suiker maar nam daar wel suikervervangers voor in de plaats. Blijkt dus niet zo slim te zijn.
    Groente en vlees moet te doen zijn. En over die donkere chocolade zal ik maar niet beginnen…

    Antwoord
  6. Mooie inzichten en waarde volle tips. En eigenlijk wist ik het wel streep door suiker heen.

    Antwoord
  7. Thanks voor de waardevolle tips. Kan hier mijn huidige plan aanscherpen.

    Antwoord
  8. Kokosolie is notoir slecht voor je vaten dus niet eten (hier zijn wetenschappelijke studies over gepubliceerd)

    Antwoord
  9. een extra reden om voor biologisch vlees te gaan. Ik wist niet dat dit zo vol zat gespoten dat je testosteronlevel hier onder te leiden had.

    Verder vooral een extra aansporing om de meeste dingen nog strakker door te voeren. Zonder te vervallen in extremisme. Dat is een valkuil voor me.

    Ten slotte, het toestaan van een dag om de teugels te laten vieren. Lekker wijntje en met m’n zoons wat chippies en wat lekker op zaterdag.

    Antwoord
    • De meeste dingen had ik al wel in je boek gelezen. Als ik heel eerlijk kijk naar mijn voeding neem ik toch wel teveel suikers tot me. Toch ff een toetje, en een koekje bij de koffie. Dat ga ik vanaf nu iig een heel stuk minder doen. En blij dat broccoli zo goed is. Ik hoorde dat kokosolie ook slecht is bij verhitting. En wat ik me afvraag is of olijfolie ook slecht is. Ik dacht dat dit juist 1 van de plantaardige oliën is wat wel gezond is. Dat Aspartaam in zoveel voedingsmiddelen zit is ook nieuw voor mij.

      Antwoord
      • Lekker bezig Casper!!

        De conclusie die ik heb getrokken: kokosolie is prima om mee te bakken. 100% beter dan alle plantaardige shit: olijfolie, zonnebloemolie, etcetera.

        Olijfolie is prima maar niet om mee te bakken. En kies voor Extra Vierge variant.

        Ik kies ervoor om alleen te bakken in roomboter en kokosolie.

        Lees het boek “Deep Nutrition” die legt heel goed uit waarom “seed oils” een ramp voor onze gezondheid zijn.

        Antwoord
  10. aspartaam ! Het wordt dus ook door restaurants gebruikt. Ik ga een lange tijd niet meer uit eten. december lekker gezond knallen met veeeeeel groeten elke dag. en ja een keer in de week een borreltje. heerlijk..

    Antwoord
  11. Goeie tips! Ik wist dat broccoli gezond is maar ik vind het helaas niet lekker. Maar ik ga het toch maar eten. Noten at ik al maar dan vooral walnoten. Cholesterol medicijnen moet ik helaas iedere dag innemen op doktersrecept ivm TIA paar jaar geleden

    Antwoord
    • Ik ben helaas geen dokter, dus hier kan ik geen uitspraak over doen, al zou ik dat heel graag willen 🙂

      Antwoord
  12. Dat broccoli zo werkt wist ik niet, dus dat is mooi om te weten. Ik zal nog es wat meer kijken naar biologisch vlees.

    Antwoord
  13. Zeker zeer goeie tips, ik ben denk ik wat voeding betreft al wel goed bezig maar zal die paar insuline pieken per dag verwisselen voor gezonde noten.

    Antwoord
    • Goede adviezen,
      Viel me wel op dat er verteld werd dat drinkwater veel afvalstoffen bevat en hiervoor een waterfilter wordt geadviseerd.
      Denk dat de kwaliteit van ons drinkwater wel goed is Zeker het drinkwater wat gezuiverd wordt wat uit de grond komt ipv uit de rivieren.
      Ook omdat we er toch dagelijks zeker 2 liter van moeten drinken

      Antwoord
  14. Helemaal mee eens. beter een stukje vlees van kwaliteit en dier dat enig leven gehad heeft dan kwaliteit.
    Ps. kijk ook eens naar Zalm… Beter wilde zalm dan gekweekte. Die eitjes gaan er wel in alleen geen zout meer voor mij.

    Antwoord
    • kwaliteit moet kwantiteit zijn natuurlijk 🙂

      Antwoord
  15. Ik vind het een erg mooie uiteenzetting over de verschillende hormonen en hun uitwerking op elkaar. Te veel Insuline, Cortisol en Oestrogeen betekend een lage Testostoronspiegel. Dit is nieuw voor mij, vooral dat de suikerinname funest is voor de Testostoronspiegel. Dit heeft mij er nu al van overtuigd, dat ik de inname van suiker in grote mate ga beperken. Daarnaast ook o.a. het Aspartaam en MSG. Verder ga ik brood minderen of niet meer nemen, minder ontbijtgranen, rijst en ga ik fruit minderen. Soja at ik al niet, maar na de tip zal ik ook geen soja meer nemen. Meer andere dranken dan bier nemen en geen vloeibare plantaardige olie meer, zoals zonnebloemolie. Ik ga biologisch vlees en vis eten, 2 biologische eieren per dag, zuiver water drinken, Brazilian nuts, zink en donkere chocolade om de zinkopname te bevorderen. Ik wist niet dat Brocoli het Oestrogeen kan helpen verdrijven uit het lichaam.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *